Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης
Α' Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης

Αριστοφάνους Βάτραχοι

"... γιατί το φως του ήλιου και του φεγγαριού
μόνο για μας είναι γλυκό,
για μας τους μυημένους
που τίμια φερόμαστε σε ντόπιους και σε ξένους",
Αριστοφάνης

Τετάρτη 13 Μαΐου 1998
Αίθουσα Τελετών Α.Π.Θ.

Αποσπάσματα από το πρόγραμμα:

"Η ανθρώπινη ύπαρξη στηρίζεται, μορφοποιείται και νομιμοποιείται τελικά μέσα από την επικοινωνία. Η τέχνη είναι ταυτόσημη με την επικοινωνία. Κάτω από την κωμική επίφαση των έργων του Αριστοφάνη βρίσκεται κρυμμένη, αλλά πάντοτε παρούσα, η πικρή και νηφάλια σκέψη, ο ουσιαστικός προβληματισμός, η αγωνία μη στερέψει το πνεύμα, μη σβήσει το άγρυπνο φως της πνευματικής δημιουργίας, του πολιτισμού, της πολιτικής αντιπαράθεσης, μη χαθεί η τέχνη του "ευ ζειν", μη χαθεί η επικοινωνία, η επαφή. Η αξία του ανθρώπου δεν είναι η νίκη, είναι ο αγώνας για τη νίκη, λέει ο Ν. Καζαντζάκης.
Μπροστάρης στον αγώνα τον καλό ορίζεται ο ’ξιος με σκέψη, επιχειρήματα, άποψη και στάση ζωής, που κοιτάει πολύ μακριά.
Η ολοκλήρωση και μόνο της διαδικασίας του ανεβάσματος της παράστασης από μαθητές, δικαιώνει την πρόθεση του πιοιτή, σηματοδοτεί το πνευματικό αύριο, το εξασφαλίζει."

Αφροδίτη Ιωαννίδου

"Η λειτουργία των Μουσικών Σχολείων εδώ και δέκα χρόνια, έχει τα χαρακτηριστικά μιας μικρής επανάστασης στο πολιτισμικό γίγνεσθαι της εκπαίδευσης, επηρεάζοντας σημαντικά και τις αναζητήσεις της ελληνικής κοινωνίας.
Σ'αυτή την αλυσιδωτή αντίδραση καταλυτικό ρόλο διαδραματίζει η αποδοχή του ενιαίου, γλώσσας και μουσικής, γνώσης και εμπειρίας, ζωής και τέχνης.
Το Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης με την αγωνία που επιβάλει η υιοθέτηση μιάς τέτοιας στάσης, τολμά να προσεγγίσει το χώρο που κατ' εξοχήν προβάλλει αυτή την ενότητα: το αρχαίο δράμα.
Η διαχρονική και συνάμα απολαυστική κωμωδία του Αριστοφάνη "ΒΑΤΡΑΧΟΙ" θα είναι το μέσον αυτής της αναζήτησης. Για την υλοποίηση της παράστασης ενεργοποιήθηκε ολόκληρο το δυναμικό του σχολείου και σχηματίστηκαν νέα μουσικά σύνολα.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στη διαδρομή της κωμωδίας "ΒΑΤΡΑΧΟΙ" παράλληλα με τον αγώνα των ποιητών διαδραματίζεται ένας λειτουργικά συγκαλυμμένος μουσικός αγώνας ανάμεσα στην ελληνική μουσική (με τις καταβολές της αρχαίας και βυζαντινής παράδοσης, όπως αυτές καταγράφονται στη μυστηριακή διάθεση των χορικών της λιτανείας και του αγώνα) και την δυτική μουσική που διεκπεραιώνει το λόγο της δράσης του έργου σε πρώτο επίπεδο, ή αφομοιώνει δραματικά μνήμες νοσταλγικές, παίζοντας το ρόλο μεταλλαγμένου διαμεσολαβητή."

Βασίλης Βέτσος